Find in blog

Monday, April 25, 2011

6x6 experience - Kiev 6S

During using Praktica MLT 50 I decided to make photos also by something more requires...that...

...my new camera is Kiev 6S with lens Vega 2,8/90 and original camera's bag, all made in USRR. This camera is equivalent of Pentacon SIX from GDR. It's meadle size for photographis film 120- here use format 6x6. I bought it in Lviv last week. Shutter was not working in lens- but now after my repairing all works. Also now after modification it is lens with sharpening from makro till infinity. Filters which now I can use it is 58mm and...49mm. Shutter is working good except function B (sometimes is too fast). I bought photographic film 120, iso 100, b&w.
Camera's photos I will add later.

PS It's time to start. I will add some photos 6x6 soon.


___________________________________________________________

Używajac moja Praktikę MLT 50 zdecydowałem aby zacząć zabawę z czymś innym
...więc...


...mój nowy nabytek to Kiev 6S z obiektywem Vega 2,8/90 i oryginalnym skórzanym futerałem, wszystko to jest wyprodukowane w ZSRR. Jest to odpowiednik Pentacon'a SIX. Średnioformatowy na film 120, w tym wypadku format zdjec 6x6. Kupiony zostął we Lwowie na jednym z bazarków ze starociami w zeszłym tygodniu. Przesłona w obiektywie początkowo nie działała, więc złożyłem od nowa obiektyw i waszystko śmiga jak należy. Dodatkowo obiektyw przeszedł modyfikację ostrzenia przez co już jest obiektywem o wyostrzaniu od makro do nieskończoności(było 0,6m-do nieskończoności); do aparatu pasuja filtry 58mm i po mojej modyfikacji również 49mm. Migawka działa dobrze poza funkcją B(czasami jest zbyt szybka). Zakupiłem już film 120, iso 100,b&w.
Zdjecia aparatu załączę póżniej.

PS Pora zacząć. Zdjęcia 6x6 bedą zamieszczane wkrótce.

No comments:

Post a Comment